Kiedy powstaje nowa maarka,  z tyłu głowy założyciela pojawia się myśl o jej nazwie. Każdy przedsiębiorca chce osiągnąć sukces, ale tylko nieliczni zastanawiają się, jaką rolę odegra w tym procesie nazwa. Zobacz, jak powstały nazwy światowych światowych gigantów i wyciągnij wnioski.

1. Coca-Cola

nazwa dla firmy

Nazwa pochodzi od nazwy liści koki oraz orzechów kola, które pierwotnie były głównym składnikiem napoju.  Ostatecznie zmieniono „k” na „c”, aby stworzyć bardziej nośną nazwę. Cel osiągnięto!

2. Google

google

Podobno nazwa najpierw funkcjonowała jako żart.  Opisywała ilość informacji znajdowanych przez wyszukiwarki internetowe – googol informacji, czyli liczba ze 100 zerami. Legenda głosi, że założyciele otrzymali od inwestora czek wypisany na firmę Google.

3. Canon

nazwa firmy

Początkowo Precision Optical Instruments Laboratory, po dwóch latach funkcjonowania nazwę firmy zmieniono na cześć pierwszego wyprodukowanego aparatu „Kwanon”.  Ciekawostka – w języku japońskim słowo to oznacza buddyjską bogini miłosierdzia.

4. Volkswagen

nazwa firmy

Bezpośrednie tłumaczenie z języka niemieckiego oznacza „samochód dla ludzi”. Samo określenie wymyślił nikt inny, tylko Adolf Hitler, mówiąc o inicjatywie samochodu dla mas, która miała być sponsorowana przez państwowy program „Volkswagen”. Hitler chciał stworzyć wydajny samochód dla niemieckich rodzin, a jako producenta wybrał… Porsche.

5. Asus

asus_logo

Nazwa producenta elektroniki to skrót od skrzydlatego konia Pegasusa z greckiej mitologii. Założyciele zrezygnowali z pierwszych 3 liter na rzecz wysokiej pozycji nazwy na listach alfabetycznych i tak powstał ASUS.

Sledź nas:
Bookmark and Share