Renaming Comcast

Nie kojarzycie firmy w tytule? Nic dziwnego. Comcast to amerykańskie  przedsiębiorstwo zajmujące się dostarczaniem Internetu i telewizji kablowej i nie ma powodu, by polski konsument ją rozpoznawał.

 

Firma popadła w pierwszej dekadzie XXIw. w bardzo poważne problemy wizerunkowe. Klienci skarżyli się na kiepską obsługę klienta i zawyżone ceny. Podjęto zatem decyzję o renamingu.

 

Zamiana nazwy Comcast na Xfinity nie nastąpiła od razu dla całej Ameryki. Na początek pilotażowo zmieniono nazwę w jedenastu stanach. Ponadto, podczas Olimpiady Zimowej zrealizowano kampanię reklamową w telewizji o narodowym zasięgu. Sama nazwa nic nie oznacza co jest kolejnym problemem. O ile budzi odległe skojarzenia ze słowem „nieskończoność” (infinity), to przecież nie jest to jedyne słowo o końcówce „-finity” dostępnym w angielskim słowniku.
Comcast liczył, że po zmianie nazwy firmy klienci w jakiś sposób zapomną o złym stosunku jakości do ceny, jaki się im oferowało. Doszło do niej w lutym 2010 roku. Poza nowym logo, klienci nie zauważyli jednak zmiany w zwyczajach prowadzenia działalności i wizerunek przedsiębiorstwa pozostał bez zmian.

Sledź nas:
Bookmark and Share

← Poprzedni post

Następny post →

1 Comment

  1. Typowe. Uciekać w nową nazwę i robić wciąż to samo :/

Dodaj komentarz

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|