Renaming Sony

Sony Corporation nie zawsze miało tak chwytliwą nazwę. Początki istnienia przedsiębiorstwa datuje się na 1946 r. Dwóch weteranów II wojny światowej, Masaru Ibuka i Akio Morita,  rozpoczęło działalność – mając zaledwie 20 pracowników i inwestując niespełna dwieście tysięcy jenów – pod nazwą Tōkyō Tsūshin Kenkyū-jo. Rok później zmieniono nazwę na Tokyo Tsushin Kogyo Kabushiki Kaisha (Tokijska Telekomunikacyjna Korporacja Inżynieryjna), jednak firmę powszechnie nazywano Totsuko od skrótu.

Firma niemalże pozbawiona sprzętu postawiła na tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Było to możliwe dzięki doświadczeniu inżynieryjnemu założycieli. Marka o takim charakterze potrzebowała symbolicznej nazwy oddającej jej ducha. Stąd też, w 1955r. produkty firmy zaczęto oznaczać logiem Sony. Słowo to pochodzi od dwóch skojarzeń. Łacińskie słowo „sonus” oznacza dźwięk; z kolei „sonny boy” to w slangu ktoś utalentowany.

Nie był to jednak jeszcze renaming tej firmy – ten moment nastąpił 3 lata później. Wtedy to Totsuko stało się Sony Corporation, firmą którą dziś wszyscy znamy.

Sledź nas:
Bookmark and Share

← Poprzedni post

Następny post →

1 Comment

  1. Całe szczęście, że nastąpił renaming 😀

Dodaj komentarz

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|