Skąd wzięła się nazwa marki popularnego napoju energetycznego?

Pamiętacie lata 2000-2010, kiedy to co roku w zimę wszyscy zasiadali przed telewizorami i z zapartym tchem oglądali fenomenalne skoki Adama Małysza? Z pewnością tak. A czy zwróciliście uwagę jaka marka towarzyszyła mu przez te wszystkie lata?

Między innymi dzięki naszemu wybitnemu skoczkowi narciarskiemu, marka Redbull zapadła w pamięć i mocno zakorzeniła się w świadomości Polaków, jednak nie każdy zna historię nazwy popularnego napoju energetycznego.

Oficjalnym kreatorem marki jest  Dietrich Mateschitz, który po ukończeniu studiów rozpoczął pracę jako przedstawiciel handlowy firmy Blendax, zajmującej się produkcją past do zębów. Pewnego razu, podczas podróży do Tajlandii kupił napój energetyczny o nazwie Krating Daeng, co w języku tajskim oznacza “czerwony bizon”. Napój ten produkowany był przez TC Pharmaceutical, firmę Chaleo Yoovidhya, który założył ją w 1962 roku na licencji Blendaxu.

Krating Daeng

Mateschitzowi tak zasmakował owy napój, że postanowił go ściągnąć do Europy, jednak pod nieco zmienioną nazwą. Wpadł na pomysł, aby bizona zastąpić bykiem, ponieważ był to jego znak zodiaku. Anglojęzyczna nazwa wraz z wyrazistym logo stanowiła spójną całość, która zyskała dużą rozpoznawalność na rynku. Początkowo produkt sygnowany marką RedBull nie cieszył się powodzeniem, ale dzięki udanej kampanii reklamowej jego sprzedaż znacznie się zwiększyła i do dziś pozostaje jednym z liderów rynku napojów energetycznych.

Jeżeli zastanawiasz się nad stworzeniem nazwy dla swojej marki, powinieneś sprawdzić jakie są rodzaje nazw dla firm.

Sledź nas:
Bookmark and Share

← Poprzedni post

Następny post →

2 Comments

  1. redbull doooda ci skrzyyydeł 😀 może i nie przepadem za ty m napojem, ale marketing to mają udany!

  2. Całe szczęście, że nie wkroczyli do Europy z nazwą Krating Daeng 😀

Dodaj komentarz

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|